Dobre vibracije

Ribolov grabljivica prirodnim mamcem me oduvjek fascinirao.Sama akcija od kad se keder uznemiri i osjeti stuku ili smudja “za petama”, pa do brutalnog napada neprikosnovenih predatora sa vrha hranidbenog lanca, me ”lozila” da se iznova vracam ovoj metodi ribolova kad se zasitim ribolova sa varalicama. Kljuc za uspjeh ovog nacina ribolova je kao i kod varalicarenja, da ribolovac mora biti mobilan i da u sto kracem vremenu temeljito pretrese mamcem sto vise ”interesantnih lokacija”.

Te interesantne lokacije cesto budu pogresno tumacene, pa cu kratko reci da su ti, hot spotovi najcesce malo dalje od parkiranog automobila.

Zadnjih godina cesto lovim iz plovila takozvanom lakom panulom sa prirodnim mamcem, jer tako mogu za kratko vrijeme vrijeme ”pretresti” sva interesantna mjesta, a ujedno i prezentirati mamac na drugaciji nacin od drugih ribolovaca sto cesto znaci uspjeh na vodama na kojim je velik pritisak ribara.

Cestim experimentisanjem kompletnog sistema na vodi imao sam cijelo vrijeme utisak da nesto nedostaje. Sve je bilo ok vizuelno i ”mirisno”, ali kederi koji su se nalazili na kraju sistema su samo kratkotrajno nakon spustanja u vodu bili ”zivahni”, i tako kratkotrajno slali kroz vodu vibraciju koja je pored vizuelnog po meni cesto presudna za napad grabljivica na mamac. Tako sam prije 2 godine poceo sa eksperimentisanjem sa predvezima na koje bi montirao sve i svasta kako bi dobio vibraciju, koja bi pored atraktivnosti prirodnog mamca, trebala isprovocirati stare dame i barone !

Propeler

Prvi experiment ”friziranja” sistema sa kederom je bilo kad sam montirao 12 gramski Abu leptir Morum, kojem je bilo relativno lako skinuti trokuku, i dodati sistem sa predvezom od sajle na koje su namontirane 2 trokuke. Posto ovaj leptir ima i otezanje dovoljno za pravilno vodjenje kedera ”na oko” je sve bilo kako treba! Za panulu se i nije pokazao extra jer je nakon odredjenog vremena uvrtao strunu i pored dvije kvalitetne vrtilice na sistemu. Pri svakom mjenjanju mamca na spulni masinice se od monofila pravila solidna konstrukcija za pticije gnijezdo. Sistem sa Morum leptirom se pokazao odlicno za ribolov sa obale.Na taj fazon sam dobio par lijepih riba na terenima koje su bezuspjesno prije mene lovili ribari sa razno raznim vec provjerenim varalicama.

Spontanim razgovorom na rijeci sa poznanikom Mads-a Grosell-a (osnivacem firme DD-baits), i razgovoru o ribolovu sa prirodnim mamcem rekao mi je da Mads za svoje ulove pored poznavanja terena na kojim lovi moze zahvaliti propeleru koji je u to vrijeme bio strogo cuvana tajna ( i necudi me jer je ove godine firma prologic izbacila na trziste i propeler u asortiman ”smicalica” za predatore). Taj razgovor mi je bio sasvim dovoljan da se ozbiljnije pozabavim pravljenjem propelera koji nece uvrtati strunu a koji ce praviti ”dobre vibracije”.

Nakon par bezuspjesnih pokusaja napravio sam par komada koje sam prvo probao ”na suho” i koji su se okretali i pri najmanjem puhanjem u listove propelera.

Jedva sam iscekao sljedeci vikend da izletim na vodu i probam ovu ”karafeku”. I evo me vec se truckam makadamskim putem prema camcu sa prijateljem i 20 tak zutooki 100-150 grama.

Brzinsko montiranje opreme i jos brze prema pozicijama na kojim smo ocekivali da pronadjemo koju krupnu stuku. Spustam sistem sa kliznim plovkom pored camca i vidim da se propeler vrti ”ko lud”.Pustam sistem 10 tak metara, slepamo jedno vrijeme izvlacim, i konstatujem da se struna neuvrce, kao sto se desavalo sistemu sa Abu leptirom.Super na dobrom smo putu !!

Pročitajte i:   Poziv za učešće u SPIN Premijer ligi BiH

Stavljam stap u nosac i ukljucujem bait runner funkciju na masinici , stelujem otpor izvlacenja strune na minimum, tako da imam vremena reagovati na vrijeme, a riba neosjeti otpor stapa i tako odustane od mamca koji je poput Mister No pipera parao dubinom.Lovimo na dva pribora sa predvezima duzine 1 metar napravljen od drennan-ove 7 strand sajle,kliznim plovcima ”cigar slider” koji su fiksirani sa obadvije strane stoperima , stapovi su Cormoran uk carp 12” 2 ¾ Lbs i Shimano 10.000 xte na kojim je monofil 0.30.

Nakon pola sata panulanja, i to bas kad smo gledali sve drugo osim plovaka, idilu je prekinuo reski zvuk masinice koja je odmotavala strunu punom parom.Prilazim stapu , vadim ga iz nosaca i kontriram …….Dobro je vec osjetim tupe udarce koji su se prosirili cijelim blankom stapa. Nakon malo plesanja po povrsini zapjenjene vode predivna stuka u zimskom koloritu je lezala na duseku. 10.700 kg i ravno metar ! Super, sistem sa propelerom radi kako treba . Slican scenario sa manjim stukama smo ponovili jos 4 puta koje su nakon kratkog fotografisanja za uspomenu, pustene kao i ona prije ulovljena. Sunce je kratko nakon toga zaslo za horizont pa smo odlucili da se malo poigramo i sa smudjevima. Plovcima koje smo maximalno opteretili smo dodali svijetlece ampule na glavnu strunu uz pomoc gumene lastike.Skinuli smo sisteme sa sajlom i montirali vec pripremljene sisteme od ESP fluorocarbonskog monofila.Tu noc smo uhvatili 6 smudjeva od kojih se izvojila zenka od 8.450 kg  koja je nakon kratke foto seanse pustena nazad u vodu kao i sve ribe koje cjenim po njihovoj borbenosti i lukavstvu, a ne kulinarskim vrijednostima (janjetina je zakon). Nakon tog prvog nezaboravnog ribolova sa namontiranim propelerom smo dobili samopouzdanje za dalju nadogradnju sistema pa je propeler vremenom dobio ”drustvo”- samosvjetlece perle a u zimskom periodu kad je skoro nemoguce doci do zivih kedera , zaledjene kedere smo dipovali sa haringinim uljem kako bi za sobom ostavljali trag koji stuke obozavaju.

Od pribora smo jedino glavnu strunu – monofil zamjenili sa upredenicom 0.20 mm, tako da je cijeli sistem postao efikasniji . Zbog slabe memorije upredenice dobio smo bolji kontakt sa mamcem, a kasnije u presudnom kontriranju, i borbi sa ribom.

Cestim izlascima i usporedjivanju sistema sa, i bez propelera mogu sa sigurnoscu reci da je propeler nakon 2 sezone testiranja u svim prilikama idealan u hladnijem dijelu godine, ali definitivno upotrebljiv i u toplijem dijelu sezone na terenima bez trave i loma. Zimi (kad uglavnom i lovim ovom metodom) su grabljivice manje aktivne u potrazi za hranom. Mamac moramo prezentirati sto sporije. Tako prezentiran mamac ce rijetko kada biti ignorisan od grabljivice koja je svjesna da, ako ona neiskoristi sansu za lakim zalogajem iskoristice ga neko drugi.

Pravljenje propelera i slaganje sistema

Testirajuci razne materijale najbolje mi se pokazao lim od prokroma debljine 1 mm. Koji mozemo ostaviti u izvornoj boji ili ga bojiti u jarke boje (zutu,zelenu ili crvenu)

Propeler pravim na sljedeci nacin.

—  Makazama za lim obradimo formu propelera 2-4 cm duzine i 1-2 cm sirine ” na grubo” i onda na sredini lima takozvanim tackasom za obiljezavanje mjesta za busenje metala, napravimo rupu koja bi trebala odgovarati debljini plasticne cjevcice. Busenjem tackasom na drvenoj podlozi dobijamo rupu konusnog oblika kako bi kasnije plasticnu slamku mogli tijesno uvuci u rupu a ujedno i lakse zalijepili.
—  Brusilicom ili tocilom pazljivo obradimo ovalne ivice propelera koje nakon toga zagladimo turpijom fine granulacije.
—  Prstima ili sa dvoje kljesta uhvatimo za listove propelera i savijemo svaki na svoju stranu.
—  Ubacimo plasticnu cjevcicu od duzine 2-4 cm (zavisno od velicini propelera), zalijepimo dvokomponentnim ljepilom i ostavimo da se osusi.
—  “Trk” na vodu !

Pročitajte i:   Novosti iz Stream Tackle - 5. godišnjica i Novogodišnja nagradna igra

Kad izradjujem propelere obicno nepravim 20 tak komada raznih: oblika, velicina a nerijetko ih bojim u floroscentne boje kako bi povecao vizuelnu atrakciju.

Sistem sa propelerom za stuku pravim od Drennan-ove mekane sajle 7 strand od 15 Lb, a za smudja od fluorocarbonskog monofila 0.30-035 mm. Duzina samog predveza od olova do mamca varira od jacine vodene struje. U rijeci sa blagim protokom duzina oko 50-60 cm je idealna.. Na jezerima pravim predveze i do 2 metra jer sa tom duzinom sam imao najbolje rezultate.

Trokuku velicine 6-8 montiram uvrtanjem “7 strand” sajle sa kljestima i komadom metalne cijevi , otkinem visak i upaljacem pazljivo stopim najlonski omotac koji zalijepi sajlu. Na sajlu navucem drugu trokuku i fiksiram je takozvanim cvorom not-a-not koji lagano stegnem kako se sajla nebi uvrnula od naglog trenja uz vrat trokuke.

Virblu montiram na 2-5cm od druge trokuke koju montiram kao i prvu trokuku klasicnom omcom i zatim uvrtanjem sajle i topljenjem najlonskog omotaca sajle, kako bi osigurali cvor od proklizavanja (odvezivanja). (VAZNO) Ukoliko pustate vase ulove kljestima stisnite kontra kuke na trokukama kako bi lakse oslobodili ribu nakon ulova.

Na sistem montiram 1-2 samosvijetlece perle i na njih spustim propeler koji odma “na suho” probamo dal se okrece ako puhnemo u njega. Na kraju sistema sa sajlom montiram drugu virblu, i nakon toga montiram klasicni klizni plovak za lov stuke u obliku cigarete nosivosti od 20-40 grama koji maximalno opteretimo kako bi olovo drzalo mamac cijelo vrijeme na dubini na kojoj ocekujemo prisutnost ribe.Zimi je to uglavnom pri samom dnu a u toplijim mjesecima srednji film vode ili cak skoro na samoj povrsini.Ljeti rijetko lovim grabljivice, jer je to vrijeme “rezervisano” za ciprinide, ali ponekad kad se neko od prijatelja uzeli loviti stuke i smudjeve ovom metodom skoro da nikad nismo fulili na lokalnom jezeru. Na jezeru ribe lociramo pomocu sonara (koji ovdje srecom nije zabranjen) i vjerujte mi da je jedinstven osjecaj kad na ekranu sonara primjetite “bananu” (simbol ribe). Ostatak price se cesto povezuje sa: zujanjem baitrunnera, kontre u tvrdo i saznanjem da je ovaj opaki propeler opet odradio posao kako treba. Skoro sam siguran da bi bio lovan i u lovu na soma ili na morske bandite. Taj ”gust” ostavljam vama !4

Završene montaže – gornje za smuđa a donje za štuku.

PS. U nedostatku fotografija za ovu reportazu danas sam izletio malo na vodu iako je rijeka vec skoro zakrcena lokvanjima. Nakon rutinskog ukrcavanja u camac, montiranje sistema i brzinskog hvatanja par zutooki idealne velicine.Pun gas na dio rijeke sa niskim lokvanjima i travom ! Cinilo se da bi tu mogao provuci sistem sa plovkom i propelerom bez nezeljenog kacenja za prepreke u vodi.Jedan od mojih hot spot-ova me opet nije razocarao , plovak je potonuo ”u cugu”, kontra, i nakon 15 tak minuta zestoke borbe vadim predivnu zenku koja se tek izmrijestila 104 cm 8.950 kg par fotki i pustanje ………….

Slozicete se sigurno da je propeler igracka za veliku djecu !!

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.