EkologijaNajnovije vijesti

Nije kasno za prodaju magle (www.zeleni-neretva.ba)

„Nije kasno za novu budućnost“ – zajednički je slogan nekoliko sličnih spotova koji se ovih dana emitiraju na federalnim televizijskim stanicama. Naručilac ovih propagandnih sadržaja je Federalno ministarstvo energetike, industrije i rudarstva sa očitim ciljem ponovnog pokušaja pokretanja „velikih energetskih investicija“.
Međutim, namjera nam je da prokomentarišemo samo jedan od emitiranih spotova, a koji se bavi promocijom „obnovljivih i čistih“ hidroenergetskih izvora. Naime, kadrovi ovog propagandnog spota tretiraju rijeku Neretvu uzvodno od Konjica, a pri tome se tekstualno i glasovno daju informacije o šansama naše države u izgradnji „obnovljivih“ hidroenergetskih izvora.
Sve skupa možda i ne bi bilo vrijedno komentara da se na kraju spota, uz prekrasni kadar zelene Neretve (Džajića Buk), ne pojavljuje
smiješna grafička simulacija brane za buduću hidroelektranu. Uz jedva par metara visine buduća simulirana brana bi se zaista mogla, prosječnom i neupućenom gledaocu, učiniti itekako prihvatljivom. Nažalost, pojedinci iz pomenutog ministarstva su, po ko zna koji put, pokazali svoj talenat za obmanjivanje domaće javnosti. Na mjestu na kojem je planirana hidroelektrana Konjic, sa projektovanom branom visine od 90-ak metara, kreatori spota su simulirali branu od dva metra visine. Da je sreće, energetski „stručnjaci“ iz ministarstva bi javnosti priznali da su velike brane za hidroelektrane još prije desetak godina u međunarodnim okvirima izuzete iz obnovljivih izvora energije, te da proizvodena energija od njih nije ni čista ni zelena. Ipak, ako već političari iz ministarstva nisu (ili ne žele biti) upućeni u ovu problematiku onda bi se već trebao naći neko da spasi obraz energetske struke u BiH.

Pročitajte i:   SPAŠAVANJE DOMAĆIH RIJEKA; GRAĐANI UPUTILI JASNU PORUKU: "Kovač, Sram te bilo, pusti Plivu neka teče"

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.