Iz svijetaNajnovije vijestiOstale vijesti

Nađen fosil kornjače veličine automobila Smart

Američki paleontolozi su objavili da su pronašli 60 miliona godina stare ostatke kornjače koja je bila velika poput automobila Smart.

Prema izvještaju objavljenom u časopisu Journal of Systematic Palaeontology, ovo stvorenje nazvano Carbonemys cofrinii živjelo je na području današnje Kolumbije, a prvi dijelovi pronađeni su u rudniku uglja 2005. godine. Fosil lobanje kornjače dug je 24 cm, a njen oklop 172 cm – bila je gotovo dvostruko veća od kornjača s Galapagosa.

Manje verzije Carbonemysa živjele su istovremeno kada i dinosaurusi, a golema se pojavila nekih pet miliona godina nakon njihovog izumiranja u vrijeme kada su u Južnoj Americi vladali brojni veliki gmazovi, među kojima i Titanoboa cerrejonensis, najveća zmija koja je ikada pronađena. Naučnici vjeruju da je kombinacija promjena u ekosistemu, smanjenja broja predatora te povećanja staništa i količina hrane pogodovala njihovom usponu. Onovremeno stanište Carbonemysa vjerovatno je nalikovalo toplijoj varijanti delte rijeke Amazone.

Kornjača je imala snažne vilice koje su joj omogućile da bude svežder, odnosno da jede svašta – od školjki do manjih kornjača te čak i krokodila.

Pročitajte i:   Apokaliptični prizori HE "Ulog": Ekološka bomba za smrt smaragdne kraljice Neretve?!

Do sada je pronađen samo jedan primjerak ove životinje. Dr. Dan Ksepka s North Carolina State Universityja smatra da je to posljedica činjenice da su tako velika stvorenja trebala dosta veliki teritorij da bi se prehranile.

To je kao da imate jednu golemu kornjaču koja živi i ždere nasred jezera. Ta će kornjača preživjeti zato što je pojela sve glavne takmičare za resurse. Našli smo mnoge oklope kornjača s tragovima ugriza krokodila. No niko nije pokušavao napasti odraslu jedinku Carbonemysa. Zapravo maleni krokodili lako su mogli biti hrana ove kornjače.“, rekao je Ksepka.

Komentariši