EkologijaNajnovije vijesti

Sramno mišljenje Savjeta za bezbjednost saobraćaja o motornom saobraćaju na Banj brdu

Foto: Dajan Špirić
Banj brdo / Foto: Dajan Špirić

Građanska inicijativa „Rekreativna zona Banjaluke“ smatra „mišljenje Savjeta za bezbjednost saobraćaja Grada Banja Luka, u vezi režima saobraćaja na Banj brdu“, najblaže rečeno površno i nestručno. Ovime su pokazali da namjerno nisu uzeli u obzir mišljenje velikog broja građana i da su radili sve da bi uspostavili motorni saobraćaj na Putu banjalučkog odreda.

Članovi Građanske inicijative „Rekreativna zona Banjaluke“ su juče zaprimili od Gradske uprave odgovor na upit koji su poslali prije tri mjeseca a koji se odnosi na Zaključke koje je donio Savjet za bezbjednost saobraćaja Grada Banjaluke u vezi sa režimom saobraćaja na Banj brdu.

Po mišljenju Savjeta oni predlažu „da se izmjene postojeće odredbe Naredbe, o regulisanju saobraćaja na području Grada Banjaluke, koje se odnose na Banj brdo, na način da se dozvoli kretanje svim vozilima…“. Pored toga, navodi se da se moraju ispoštovati određeni uslovi, kao što su: Put banjalučkog odreda proglase zonom gdje se vozila ne smiju kretati više od 30 km/h, da se postave ležeći policajci, da se postavi saobraćajna signalizacija koja opominje pješake da se kreću sa oprezom na kolovozu, da se pronađe način da se vrši naplata vozilima koja idu na Banj brdo, da se nastoji iznaći mogućnost postavljanja kamera i video nadzor javnih površina.

„Nakon što smo analizirali mišljenje Savjeta koje je dobilo zadatak da riješi pitanje saobraćaja ka Banj brdu, odmah smo vidjeli da je Savjet dobio nalog da nađe rješenje da se uspostavi motorni saobraćaj po svaku cijenu. Ovu analizu smatramo jako površnom i nedovoljno stručnom i vidimo da nije postojala nikakva volja da se uzme u obzir mišljenje velikog broja građana. Ovu analizu su mogli uraditi i članovi saobraćajne sekcije neke osnovne škole. U ovoj analizi, koja ne zaslužuje taj naziv, je korištena foto dokumentacija iz analiza koje su rađene 2010 i 2012. godine. Pošto je gradska kasa prazna išlo se sa najjeftinijim rješenjem. Ono što možemo poručiti jeste da dolazi proljeće i da je sada odluka na Gradonačelniku da li će prihvatiti ili neće ovakvo mišljenje. Međutim važno je dodati da je dana 17.12.2015. godine Gradonačelnik potpisao Odluku o pokretanju postupka javne nabavke, direktnim sporazumom a vezano za „Glavni projekat saobraćajne signalizacije i opreme puta na Banj brdu sa revizijom“, što znači da je i Gradonačelnik svjesno zanemario interes građana zarad interesa pojedinca„, istakao je Tihomir Dakić, član Građanske inicijative.

Pročitajte i:   Grčka turistička luka preplavljena velikom količinom uginule ribe

Goran Pivaševič član Građanske inicijative, poručuje na kraju:„ Analiza koja u sebi ne sadrži stvarne podatke sa terena, a takva je upravo ova „analiza“ koju smo dobili na uvid, daje pogrešne podatke koja će rezultovati pogrešnom, a po bezbjednosti u saobraćaju možda i opasnom odlukom. Ptice na granama drveća Rekreativne zone su već odavno naučile ono što smo mnogo puta ponovili da je veoma opasno miješati pješački saobraćaj sa saobraćajem motornih vozila, pogotovo na saobraćajnici koja u špicu sezone primi više stotina, a u posljednje vrijeme i više hiljada ljudi dnevno. Ne pričamo više o željama više od 10.000 građana koji aktivno koriste Rekreativnu zonu, ne pričamo o mogućoj turističkoj ponudi grada, ne pričamo o očuvanju prirodne oaze, sada pričamo isključivo o sigurnosti pješaka! Krajem godine dobili smo obećanje Gradonačelnika da ćemo kroz sastanke sa stručnim licima zajedno učestvovati u donošenju najbolje odluke, ali to je bila samo trenutna slatkorječivost Gradonačelnika. Ako Gradu nije u interesu da od nas besplatno dobiju realne informacije sa terena koje imamo na osnovu trogodišnjeg aktivnog analiziranja stanja u Rekreativnoj zoni, nije ni nama cilj da se namećemo u poslovima za koje su njihova stručna lica plaćena iz bužeta grada. Ali zato će nam biti cilj da dođemo do zapisnika sastanaka i spiskova učesnika tih sastanaka, rezultata glasanja da bismo jasno vidjeli na koji način su došli do ovog zaključka i ko je sve glasao za ovakvo mišljenje.
Nas ovakva analiza nije iznenadila, jer mi već godinu ipo dana čekamo konačnu odluku Grada u vezi regulacije ovog puta. Kada se donese zvanična odluka mi ćemo na nju odgovoriti svim zakonski predviđenim sredstvima koji su propisani Statutom Grada. Do tada, pozivamo sve one koji su proteklih godina koristili Rekreativnu zonu Banjaluke za šetanje i rekreaciju da nastave sa tom zdravom navikom, a za sve one koji još nisu, da probaju, kako bismo još više pokazali koliko je građanima Banjaluke stalo do Rekreativne zone Banjaluke bez automobila! Rekreativna zona Banjaluke bez automobila će postojati – da li će to biti za godinu, dvije ili pet, vidjećemo… Mi imamo živaca.”

U nastavku je odgovor/mišljenje Gradske uprave

Pročitajte i:   Održano 3. i 4. kolo Prve lige BiH u lovu ribe udicom na plovak

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.