EkologijaNajnovije vijesti

Rekreativna zona Banjaluke 2016

1-IMG_0034Dana 22.3.2016. godine, u muzičkom paviljonu parka Petar Kočić, predstavnici Inicijative građana Rekreativna zona Banjaluke predstavili su dosadašnje realizovane aktivnosti, te najavili nove za ovu godinu. Tokom pres konferencije, prisutne medije su upoznali sa svim detaljima budućih koraka te pozvali sve zainteresovane građane da se uključe u aktivnosti i sa svojim umijećima i znanjem doprinesu razvoju ove rekreativne zone.

U uvodnoj riječi, Tihomir Dakić, član inicijative prisutnim medijima je pojasnio razloge sazivanja pres konferencije „Ovom prilikom smo prisutne medije željeli upoznati sa dosadašnjim radom ove građanske inicijative. Pojasniti detalje našeg rada, na koji način smo angažovani, te sve veći zaintereovanost za aktivnosti koje realizujemo. Bitno je istaći, koliko je važan rad medija u ovom slučaju te da bi slične inicijative trebale da imaju još više medijskog prostora, te bi se ovom prilikom zahvalio svim medijskim kućama i novinarima koji su do sada prenosili informacije i pratili realizaciju naših aktivnosti“

Nakon uvodne riječi prisutnima se obratio i Goran Pivašević, član inicijative i administrator fejsbuk stranice Rekreativne zone Banjaluke, te upoznao medije sa dosadašnjim aktivnostima „Ukupan broj akcija, koje smo zajedno sa građanima, udruženjima i privrednim subjektima organizovali i realizovali u toku 2015. godine je 19. Počeli smo sa internet anketom a završili sa jesenjom šetnjom, kada je do spomenika prošetalo oko devet hiljada građana, što dovoljno pokazuje kolika je popularnost ove rekreativne zone. Realizovali smo i akciju „Klupe“, gdje smo zajedno sa građanima finansirali, izradili i postavili 36 novih klupa u Rekreativnoj zoni, te na praktičan način pokazali kako se brine o našem zajedničkom prostoru. Pored podrške na terenu, izuzetna je praćenost i podrška putem interneta. Trenutno na fejsbuk stranici Rekreativne zone imamo preko 7500 članova. Posljednja vijest koju smo objavili pod naslovom „Građani će pobijediti Grad“, dostigla je gledanost od 50 000 prikaza, 289 dijeljenja i sve to bez ijedne uplaćene reklame. Analizirajući komentare članova stranice, zaključili smo da ova građanska inicijativa uživa veliku podršku građana.

Svakako da postoje i oni koji nisu saglasni sa nama, ali kroz argumentovanu komunikaciju pojašnjavamo naša nastojanja i naše stavove. Našu inicijativu zasnivamo na analizama i praćenju trendova, osjetljivi smo na lica sa posebnim potrebama i smatramo da njihovo prevoženje motornim vozilima nikada nije bio upitan. Anketom koju smo realizovali na samom početku ove inicijative, htjeli smo da ispitamo mišljenje građana i pokazalo se da velika većina želi Rekreativnu zonu Banjaluke bez motornog saobraćaja. Sav naš dosadašnji rad se zasniva na volonterskoj osnovi i tu vrstu rada promovišemo. U našem timu se nalazi desetak građana različitih znanja i sposobnosti, te ovom prilikom pozivamo sve zaintereovane građane i građanke, koji misle da na neki način mogu da doprinesu radu ove inicijative da nam se jave. Trenutno smo u potrazi za snimateljima koji koriste dronove ali i one sa standardnim kamerama, da pomognu oko snimanja promotivnih spotova. Takođe, pozivamo sve kulturne radnike – muzičare, književnike, slikare, glumce, sportska udruženja, škole i ostala udruženja da iskoriste blizinu i predivno okruženje koje pruža Rekreativna zona Banjaluke.“

Pročitajte i:   Konkurs / natječaj za izbor selektora

Željko Majdandžić, član inicijative, upoznao je novinare sa infrastrukturnim ulaganjima koja bi trebala biti realizovana u 2016. godini „U nastojanjima za očuvanjem Banj brda bez saobraćaja, nastojimo da budemo oni građani čija se želja za promjenama ne svodi samo na priču nego i na konkretan rad. Time želimo pokazati i dati primjer drugima na koji način se društveno angažovati kroz građanske inicijative radi poboljšanja kvaliteta života. Upravo taj način rada su prepoznale i društveno odgovorne kompanije i odlučile da se uključe u ostvarivanju ciljeva inicijative te unaprijede sadržaj Rekreativne zone Banjaluka. Jedna od takvih kompanija je i Molson Coors, čiji je najpoznatiji pivski brend „Jelen pivo“, a koja je odlučila da uloži znatna sredstva u revitalizaciju Rekreativne zone Banjaluka. Prije nekoliko dana je potpisan i ugovor između Turističke organizacije Grada Banjaluka i ove kompanije i već su započeti dogovoreni radovi na Banj brdu. Investicija se odnosi na parkovni mobilijar i to betonske kante za otpad, novim klupama i kompletima stolova namjenjenih za izletište Trešnjik te Rajnerovo vrelo. Pored toga planiraju se postaviti i nova signalizacija i info table koje će biti od velikog značaja za domaće i strane posjetioce da bi što bolje upoznali sve čari koje pruža Rekreativna zona Banjaluka. Još jedna banjalučka firma nam se javila sa svojom donacijom u vidu žardinjera kojim ćemo malo urediti prostor oko spomenika te izletišta Trešnjik, te kako bi onemogućili kretanje motornim vozilima baš na svakom mjestu.

Pročitajte i:   Konkurs/natječaj za izbor domaćina – suorganizatora i takmičarskih staza za takmičenja u 2025. godini

Drago nam je da su kompanije uvidjele važnost ovog kompleksa te prepoznali našu inicijativu kao nešto pozitivno. Mi ćemo nastaviti našu saradnju sa Turističkom organizacijom Grada Banjaluke i svim kompanijama koje mogu na svoj način da doprinesu razvoju ove zone. Ovom prilikom najavljujemo i koncert nekoliko muzičkih grupa koji će se desiti na Banj brdu 23.4., kao poklon gradu i građanima za Dan oslobođenja grada od strane Molson Coors kompanije. Detalji vezano za koncert biće objavljeni u narednim danima. Takođe, želimo da se zahvalimo svim kompanijama i pojedincima koji su podržali našu inicijativu te pozivam i ostale privredne subjekte da se uključe i podrže građanske inicijative za koje smatraju da su dobre i korisne za naš grad.“

Na kraju pres konferencije, Tihomir Dakić je dodao „Jako je bitno da se ovakva prirodna i kulturno-istorijska bogatstva sačuvaju u unaprijede. Svjesni smo zanemarivanja našeg bogatstva od strane nadležnih institucija, u pogledu održavanja ovakvih bisera i sigurni smo da je ovo samo početak brige o našem prostoru. U prošloj godini smo pokazali da nije sve u novcu i da se promjene kriju u želji, znanju i volji. Kada su u pitanju zahtijevniji infrastrukturni radovi na sanaciji i revitalizaciji spomenika, pozivamo nadležne institucije da se što prije angažuju na poboljšanju situacije. Kao turistički vodič za grad Banjaluku želim da istaknem da je ovo jedna od zelenih oaza koje su intersantne turistima. Još jednom pozivam sve građane i goste našeg grada da redovno konzumiraju blagodeti Rekreativne zone Banjaluke.“

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.