Neko ko se razumije u Johnsonove motore?

Moderator/ica: emin

Avatar
rusko
Nobelovac
Postovi: 4759
Pridružen/a: 30 stu 2009, 19:17
Lokacija: Svedska

Neko ko se razumije u Johnsonove motore?

Post Postao/la rusko » 16 sij 2011, 16:45

Treba mi par savjeta za jedan Johnsonov vanbrodski motor 20, model 20BR73A (20 konja, 73-e godiste)... izgleda kao ovaj na videu:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hcSWUYbA ... re=related[/youtube]

Ima li neko od vas iskustva i znanja o ovim makinama?
slika slika


Avatar
Seha
Glasnogovornik za EU i Baltičke zemlje
Postovi: 6108
Pridružen/a: 19 lip 2006, 00:14

Re: Neko ko se razumije u Johnsonove motore?

Post Postao/la Seha » 17 sij 2011, 00:29

Ja o Rusko ja umijesto citiat pobrisao tvoj post. Pardon

Manual mozes skinuti na netu. Svi su ti vanbrodski motori manje vise na isti kalup. Kroz moje ruke ih je do sada raznih modela proslo sigurno preko 100 komada. Neznam jesi li mijenjao te stvari koje si naveo na motorima prije ako nisi tu sam da ti pomognem kako i sta da uradis. Pored vec navedenog obavezno skinuti i karburator i ocistiti ga od oksidacije i prljavstine. Dizne takodje ocistiti i ispuhati prije montaze. Ostale sarafe na karburaciji za stelovanje dotoka zraka nemoj dirati (to je onaj saraf sa oprugom).
Kad mijenjas propeler za hladjenje moras skinuti donji dio vrata (vecinom su 2 sarafa) rastavi oklop pumpe i promijeni propeler koji ulijeze u jedan stift (nemozes tu nista pogrijesiti) vrati sve na svoje mijesto i kad sastavljas samo pazi da ti cijev od vode legne u svoje leziste na pumpi. Kad budes provjeravao obavezno stavi motor kao ovaj lik u bacvu niposto nasuho jer ces sprziti novi propeler. Nebi bilo lose ni da kupis specijalnu tekucinu za ispiranje koja se naspe u bacvu kako bi isprao kanale za hladjenje od oksidacije, algi i kristalizirane soli (ako je vozen u moru). Svijecice obavezno one koje pasu za taj model jer ako im neodgovara temperatura imaces misterioznih trzanja gasenja itd. Ulje za mjenjac se nemora niako mijenjati samo odvij gornji saraf tu mora procuriti ako ga hvali dolij. Ako je ulje pomalo bijelkasto znaci voda je usla u mijenjac i semering na pogonskom propeleru ili na osovini mijenjaca je popustio i treba ga zamijeniti. Sve elektro instalacije preprskaj sa WD 40. Podmazi masinskim uljem sve sajle i mehanizam za davanje gasa (rucicu i mehanizam letira na karburatoru. Evo ovo je onako zbrda zdola ako ima jos nesto pitaj.
slika

Avatar
rusko
Nobelovac
Postovi: 4759
Pridružen/a: 30 stu 2009, 19:17
Lokacija: Svedska

Re: Neko ko se razumije u Johnsonove motore?

Post Postao/la rusko » 17 sij 2011, 06:49

Ja o Rusko ja umijesto citiat pobrisao tvoj post. Pardon
Nema frke Seha, desi se to kad su ona dva dugmeta "Uredi" i "citiraj" blizu jedan drugom...

Sto se tice servisiranja motora dugo sam se zezao sa nekim starim motorima pa neke stvari znam srediti. Ovaj sam kupio za barku na rijeci, iako je malo pojak za nju :twisted: Uvijek sam gotivio Johnsonove motore jer su tihi pa nisam htio da propustim ovaj :) .

Svjecice koje odgovaraju motoru sam vec narucio, to nije problem, ulje cu da promijenim trebam prvo da mu sklepam kakav stativ i tu me zanima kao sto kazes da li se voda mijesa sa uljem. Promjena ulja mi je neka rutina koju obavljam jednom godisnje na drugim motorima koje imam... Nije neki trosak, jedna tuba ulja i to je to a jednostavno ide, dva sarafa... ispusti, napuni... gotovo...

Impeler se u stvari i ne mijenja toliko cesto na vanbrodskim, ali neznam da li je to uradjeno do sada mada znam da je redovno servisiran sve ove godine (bivsi gazda je preminuo). Jednom sam to radio uz asisitenciju kolege majstora i sjecam se da smo se preznojili kako bismo sve rastavili pa sastavili (to je bio jedan Yamahin motor) pa bih rado da imam crteze dijelova.

Sto se manuala tice nisam uspio naci osim na prodaji (izgleda da su ljudi napravili dobar biznis sa prodajom starih manuala :87: )... pa cu ga vjerovatno i naruciti, ili vrijebati na Ebay-u. Uspio sam sinoc naci crteze na netu kod jedne firme koja prodaje dijelove za stare motore, pa cu se pokusati s njima snaci.
Nebi bilo lose ni da kupis specijalnu tekucinu za ispiranje koja se naspe u bacvu kako bi isprao kanale za hladjenje od oksidacije, algi i kristalizirane soli (ako je vozen u moru).
Ja sam ranije ispirao motore sa mjesavinom vode i glikola (antifriza) 50/50... da li je to dovoljno ili je ta tekucina bolje sredstvo?

Inace je motor izgledom kao nov. Svaki detalj mu je podmazan i ocuvan. Mislim da je tacno da je redovno servisiran ili je bivsi gazda bio veoma pedantan covjek. Preostaje mi preznojavanje prvog paljenja, ali valjda ce da zagrmi!
slika slika

Avatar
Seha
Glasnogovornik za EU i Baltičke zemlje
Postovi: 6108
Pridružen/a: 19 lip 2006, 00:14

Re: Neko ko se razumije u Johnsonove motore?

Post Postao/la Seha » 17 sij 2011, 14:56

Vidi ovako majstore. Po meni 20 konja je malo i previse za rijeku. Ja sam imao Yamahu 25 i nije mi se islo u ribu na samu pomisao da moram toliki motor vucati 300 metara od auta do camca. Ako ga nisi vec uzeo gledaj nadji nesto puno manje 1,5 - 4 hp je idealno za manje rijeke i nisu teretli. Ako si ipak odlucio uzeti ovaj imas manuala na netu za skinuti. Evo ja sam sada skinuo jedan Johnson Evinrude svi modeli od 1,5 do 35 HP velicine 50,9 KB u adobe dokumentu. Ako imas neki nacin da ti ga uploadam na onaj tvoj sajt objasni kako na pp pa da pokusamo.
Ne taj mix antifriza i vode ti nece pomoci da se kanali za hladjenje ociste u potpunosti. U svakom marine centru imas specijalnu tekucinu 1 litar nesto smijesno love za ispiranje rashladnog sistema na vanbrodskim motorima. (ako zapne oko naziva javi imam ja u podrumu jos pa ti javim kako se tacno zove)
Sto se tice stative za paljenje dovoljno ti je duboka bacva tako da sa vanjske strane samo stavis dasku kako bi motor mogao fiksirati za njen rub. Ako nemas bacvu imas mogucnost onih takozvanih slusalica na koje skopcas crijevo sa dovodom vode i upalis motor bez rizika da izgoris propreler za hladjenje.
Imas na you tubu dosta korisnih savijeta i zahvata zamijene dijelova.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4GHWXwC_lbE[/youtube]

Ovo je dosta veci motor od tvoga ali je procedura zamjene propelera indenticna.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n68sb7w- ... re=related[/youtube]
slika

Avatar
rusko
Nobelovac
Postovi: 4759
Pridružen/a: 30 stu 2009, 19:17
Lokacija: Svedska

Re: Neko ko se razumije u Johnsonove motore?

Post Postao/la rusko » 17 sij 2011, 18:37

Super videa, Seha... fino objasnjeno kako se radi. hvala!

Znam da je 20 konja previse za rijeku, ali kontam vozicu sa malim gasom i ice to kako treba. Imam inace jedan idealan motor za kombinaciju ove barke i rijeke - Yamaha 4-taktni 4 konja... ali taj mi je na jedrilici u Puli, pa kada budem isao dole, ponijecu ovaj za jedrilicu, a donijecu Yamahu ovamo... do tad se snalazim.

poslacu ti podatke za prebacivanje fajla na pp!
slika slika


Avatar
Seha
Glasnogovornik za EU i Baltičke zemlje
Postovi: 6108
Pridružen/a: 19 lip 2006, 00:14

Re: Neko ko se razumije u Johnsonove motore?

Post Postao/la Seha » 17 sij 2011, 22:09

I ja koristim takvu yamahu. "Zakon". Nije mi se vise dalo zezati sa miksanjem dvotaktola sa benzinom.
Poslao sam ti manual ;)
slika

Avatar
rusko
Nobelovac
Postovi: 4759
Pridružen/a: 30 stu 2009, 19:17
Lokacija: Svedska

Re: Neko ko se razumije u Johnsonove motore?

Post Postao/la rusko » 17 sij 2011, 23:49

Upravo sam skinuo manual i pregledao ga, to je TO... veliko HVALA Seha!!

Yamaha je super motor, ne trosi skoro nista a ima i finu snagu...
slika slika

Avatar
Kovach
Nobelovac
Postovi: 1493
Pridružen/a: 13 kol 2006, 14:17
Lokacija: Jablanica

Re: Neko ko se razumije u Johnsonove motore?

Post Postao/la Kovach » 18 sij 2011, 01:34

I ja imam istu takvu Yamahu, ali mene je u pocetku malo zezala sa paljenjem. Kasnije rijesio problem, ali sad se desi da se ugasi u po frke i nece da upali. Skontao sam da je sve do goriva (voda i ostale primjese) tako da zavisno od mjesta gdje tocim gorivo nekad znam cesto cistiti filter goriva. Dok ne skontah sta joj je znao sam po 10 dana veslati po jezeru, ali nema teorije upaliti. Koristim rezervoar na njoj i ima ugradjen filter za gorivo ali opet problem. Ide mi na zivce sto mi se zna desiti da sam malo dalje od vikendice, a ona stane. A raditi nesto na brzinu dok je motor na camcu ne ide jer zna ispasti dio pa belaj. Eto to je BH stvarnost, kvalitet goriva nula.

Avatar
rusko
Nobelovac
Postovi: 4759
Pridružen/a: 30 stu 2009, 19:17
Lokacija: Svedska

Re: Neko ko se razumije u Johnsonove motore?

Post Postao/la rusko » 18 sij 2011, 07:57

Nema nista gore nego prljavstina u gorivu (osim kad rikne membrana u pumpi za gorivo)... sve se mora dobro ocistiti propuhati podmazati nakon i najmanjeg zacepljenja :(

Za svaki slucaj pregledaj da ti nije nesto upalo u rezervoar... Ja imam i jednu stariju yamahu 2-takt, 5 hp, i na njoj sam imao redovne probleme tog tipa, sve dok je nisam demontirao u detalje i dobro procistio karburator, izmjenio dihtunge i filter... i dobro oprao rezervoar i spojeve, i u njemu nadjem prljavstinu koja se vremenom razlagala i zacepljala sve oko sebe... od tad radi super, a ja znam nesto o motorima... "kad nevolja natjera" :456: .
slika slika

Avatar
Seha
Glasnogovornik za EU i Baltičke zemlje
Postovi: 6108
Pridružen/a: 19 lip 2006, 00:14

Re: Neko ko se razumije u Johnsonove motore?

Post Postao/la Seha » 18 sij 2011, 18:55

Kovach jel kod tebe ovakva Yamaha 4 konja cetverotaktna?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sBwjXfC- ... re=related[/youtube]

Kod njih je plasticni rezervoar tako da tu nebi trebalo biti trunja (al provjeri za svaki slucaj). Ako jest i ako jos uvijek imas problema sa gasenjem uradi sljedece. Obavezno skini karburator i skini mu donji poklopac tu je plovak sa diznama sve fino ocisti i ispusi sa kompresorom. Pregledaj dihtunge jel sve lijepo lijeze na svoje mijesto. imas sa lijeve mali filter od goriva vidi jeli zacepljen i ima li ok protok ako je previse prljav jest zamjena mu negine jer se nemoze cistiti. Imas one male filtere za benzin koje koriste za skutere i mopede i oni su ok. Skini i benzinsku pumpu ona je tu pored filtera. Samo odvrni sarafe od plasticne obloge koja ide prema rucki i tako lakse pridjes samoj pumpi. Provjeri membranu ima li ostecenja i sve dobro ispusi kompresorom. Ako ti motor radi super sve dok se dobro neugrije i tad pocne sa gasenjem to je do svijecice ili je riknula ili imas druge toplotne vrijednosti. Zato oznaku svijecice obavezno kako je preporuceno u upustvu za odrzavanje.
slika

Avatar
rusko
Nobelovac
Postovi: 4759
Pridružen/a: 30 stu 2009, 19:17
Lokacija: Svedska

Re: Neko ko se razumije u Johnsonove motore?

Post Postao/la rusko » 18 sij 2011, 19:20

Eh, gdje bio ovaj forum prije pet godina, kada sam dva mjeseca izgubio da nadjem membranu na pumpi za gorivo... <sjetise>
slika slika

Avatar
Seha
Glasnogovornik za EU i Baltičke zemlje
Postovi: 6108
Pridružen/a: 19 lip 2006, 00:14

Re: Neko ko se razumije u Johnsonove motore?

Post Postao/la Seha » 18 sij 2011, 20:03

Eeeee ;)
slika

Avatar
Kovach
Nobelovac
Postovi: 1493
Pridružen/a: 13 kol 2006, 14:17
Lokacija: Jablanica

Re: Neko ko se razumije u Johnsonove motore?

Post Postao/la Kovach » 19 sij 2011, 15:42

Jarane upravo takva ! Sto se tice svjecice jos je njena fabricka jer je motoru druga godina, a ljetos isao na servis i kupio jos jednu originalnu svjecicu. Filter od goriva nisam mjenjao nego ga samo malo propuhao. Seha jarane, kad se ona ugasi nema teorije upaliti. I jos nesto, to se vecinom desava kad je gorivo pri kraju, pa kontam da nije talog ili voda na dnu. A znas sta sam nadosao, skinem poklopac rezervoara i puhnem svom snagom. Onda tek progura i upali, ali odose mi pluca i para od goriva ubi. <valjanjeodsmijeha> Da je bar rakija u rezervoaru lakse bi sve to podnio. :135: Pumpu nisam skidao,a moracu kao i karburator pa sve lijpo ocistiti i propuhati da vidim sta ce se desiti . U svakom slucaju hvala na savjetu moracu joj nesto prouciti do pocetka sezone! BISTRO!

Avatar
Seha
Glasnogovornik za EU i Baltičke zemlje
Postovi: 6108
Pridružen/a: 19 lip 2006, 00:14

Re: Neko ko se razumije u Johnsonove motore?

Post Postao/la Seha » 19 sij 2011, 16:42

Hmm nekontam zasto se gasi samo kad je malo goriva u rezervoaru. U svakom slucaju pod obavezno nova svijecica i onaj mali filter koji se nalazi prije benziske pumpe (propuhivanje zrakom mu nece pomoci). Posto je cetverotaktni motor koji koristi cisti benzin a ne mjesavinu sa uljem mozes staviti bilo koji mali protocni filter benzina (pazi gdje ti je strelica okrenuta na filteru ona treba da bude okrenuta od rezervoara prema pumpi jer u tom smijeru ide gorivo dalje preko pumpe prema karburaciji)..
Samu pumpu i karburator nije problem rastaviti sve je to pola sata cejfa. Nemoj na karburatoru dirati saraf koji imaju na sebi oprugu jer tu nemas nikakve dizne ni prljavstinu, ako ih skines imaces problema sa stelovanjem mjesavine benzin zrak i ako nemas"uho za to" NEDIRAJ. Kad rastavljas slazi dijelove na karton po redu kako si skidao i obrnutim redosljedom nazad kako bi izbjegao visak dijelova ;) (eh sta je meni toga ostalo hahah) Bice to super vidices da ces rijesiti taj problem sa ciscenjem i zamijenom svjece i filtera.

Evo generalno ako vam se desi gasenje pente na vodi sta treba uraditi kako bi konstatovali i eventualno na vodi otklonili kvar.
Kao prvo doveslajte do obale i skinite motor sa camca i postavite ga negdje na obali gdje imate dobar pregled terena ako vam nesto slucajno ispadne. Dijelove koje rastavljate obavezno odlazite na neku kesu karton ili slicno kako ih nebiste satima trazili po kamenju ili travi.
Prvo odvijte svijecicu i provjerite jeli mokra od goriva.
Ako je mokra problem je u struji tj. da svjecica neproizvodi varnicu. (Kod dvotaknih motora koji koriste mjesavinu ulja i benzina povremeno gasenje se moze desiti zbog duzeg rada na leg gasu ili maloj brzini i uglavnom se cesto desava ako ste pretjerali sa procentom ulja u gorivu - kod dvotaktnih motora omjer ulja u gorivu je 2 ili 4 % moguce je kupiti specijalne mjerice od plastike kako bi pravilno dozirali ulje na odredjenu kolicinu benzina. Generalno govoreci stariji modeli mjesavina ulja je 4% ,a noviji modeli 2%. Stavicu par slika sa problematicnim izgledom i ispravnom svijecicom.
zauljena_svijecica.jpg
istrosena_svijecica.jpg
normalna_svijecica.jpg
Vratite svijecu u lulu naslonite je na metalni dio motora i povucite konopac kao da startate motor (paznja pri tome niposto nedirajte kabal i lulu jer ce vas maznuti stuja. Ukoliko vidite varnicu problem treba traziti na drugoj strani tj. u dovodu goriva.
Rastavite karburator i ocistite dizne i kuciste plovka u kom se skupi dosta necistoca od oksidacije aluminijumskog kucista prljavog goriva , zahrdjalog rezervoara itd. Kad smo kod rezervoara ukoliko vam je metalni rezervoar nikad ga nemojte ostavljati duzi vremenski period na pola praznog jer ce kondenz vode iz goriva jako brzo naceti metal i pocece da hrdja i ta hrdja ce vam napraviti velike probleme u buducnosti. Ovo se narocito odnosi za zimsko mirovanje mada ja to praktikujem i ljeti. Uvijek sa sobom nosite neophodan alat, par stiftova (osiguraca) za propeler, i malo materijala za dihtunge. Dosta toga se moze improvizovati kako vam motor nebi pokvario dan u ribolovu. Meni se prosle godine desilo da nakon 10 minuta rada pocne gorivo sibati ispod membrane pumpe za gorivo. Skinuo sam poklopac i skalperom na komadu specijalnog kartona za dihtunge napravio dihtung u obliku membrane. Tako sam dobio jaci pritisak na originalni dihtung i zaustavio curenje nastavio ribolov nakon 10 minuta posla i uspio u toku ribolova uhvatiti par lijepih riba.

Haj Kova rascerupaj to pa ako gdje zapne javi.
Nemaš dopuštenje za pregledavanje privit(a)ka dodan(og)ih postu.
slika

Avatar
Seha
Glasnogovornik za EU i Baltičke zemlje
Postovi: 6108
Pridružen/a: 19 lip 2006, 00:14

Re: Neko ko se razumije u Johnsonove motore?

Post Postao/la Seha » 19 sij 2011, 16:58

Evo uspijesno rijesen problem dovoda goriva i jos nekih trzavica na licu mijesta Bilecko 2009.

slika

slika
slika

Odgovori

Natrag na “Čamci i pente/motori”