Održavanje mašinica

Sve o priboru koji koriste varaličari

Moderatori/ce: emin,AlaS,zlaja,svirac

Avatar
zlaja
Nobelovac
Postovi: 4842
Pridružen/a: 17 sij 2007, 20:39

Održavanje mašinica

Post Postao/la zlaja » 01 sij 2014, 22:27

Moj prvi ryobi zauber 2000 sam kupio 2004g. eto tačno mu deset godina. Prošle godine na vodi teško vrti,pospremim u ormar pa kad budem imao vremena ću da riješim...stajao do danas.
Rasklopim mašinicu generalno,vidim da je stara izgorena mast postala neka vrsta ljepljive smjese i to koči rad mašine...
slika

Uploaded with ImageShack.us

Sve je zarobljeno u toj prljavoj izgorenoj masti ,pa čak i valjci u jednosmjernom ležaju, popularnom super stoperu
slika

Uploaded with ImageShack.us

Najviše me interesovalo stanje piniona i pogonskog zupčanika...vidi se minimalna istrošenost, kad se samo sjetim šta je ta mašinica prošla sa mnom...dobro ikako postoje zubi...međutim sve je okej i nema potrebe trpat podloške...
slika

Uploaded with ImageShack.us

slika

Uploaded with ImageShack.us

Očistim sve generalno,na sve zube kistom nanesem mast,na osovinu ulje. Koristio sam DAM mast i ulje koji dođu zajedno u pakovanju za cenera. Jedino za čišćenje valjčića u jednosmjernom treba malo živaca i laka ruka,ostalo ide laganini...
I evo je -mašinka stara 10 godina može vrtit dalje
slika

Uploaded with ImageShack.us


Avatar
angler
Nobelovac
Postovi: 5466
Pridružen/a: 23 lip 2006, 07:49
Lokacija: Pored vode
Kontakt:

Re: Održavanje mašinica

Post Postao/la angler » 02 sij 2014, 07:08

Iskren da budem, nakon 10god "maltretiranja" i prve generalke ta mashinka je vise nego dobra!
Kad se preracuna ulozeno-dobiveno eto racunice.

Avatar
MAD JAX
Prava Štela
Postovi: 102
Pridružen/a: 21 lis 2010, 17:35

Re: Održavanje mašinica

Post Postao/la MAD JAX » 02 sij 2014, 13:39

Zlaja dodaj jos komentar poslije novog podmazivanja (ako si pogonski sklop posteno ocistio, tanjir/pinion).

Obicno bude krljanja i drugih zvukova koja ukazuju na istrosenost pogonskog zupcanika. I jedan savjet, kloni se dodavanja podloski radije uzmi guscu mast kao npr. Yamalube od Yamahe .
Odrzavam masinice svojih prijatelja a tu su abu,spro,daiwa, shimano, dam itd.

<ribarcina>

Avatar
zlaja
Nobelovac
Postovi: 4842
Pridružen/a: 17 sij 2007, 20:39

Re: Održavanje mašinica

Post Postao/la zlaja » 02 sij 2014, 16:00

Je, i ja sam uvijek bio protiv dodavanja podloški jer sa njima pogonski sklop se dosta brže istroši zbog većeg pritiska već istrošeni zuba...jasno ko dan...danas podmazujem jednu dam-ovku ,fotke kasnije
Angler, da to je prvi put da je rasklopljena generalno,uglavnom jednom godišnje se očisti wd-om i dobije malo masti i ulja. Jasko kad već servisiraš veći broj mašinica bilo bi dobro da postaviš koju fotku i riječ na ovu temu...može biti jako korisno

Avatar
bakee
Književnik
Postovi: 884
Pridružen/a: 23 kol 2010, 15:08
Lokacija: sarajevo

Re: Održavanje mašinica

Post Postao/la bakee » 02 sij 2014, 19:20

Odlicna tema u ovim zimskim danima, Zlaja uvijek si znao pogoditi sa temom. Samo nastavite.


Avatar
MAD JAX
Prava Štela
Postovi: 102
Pridružen/a: 21 lis 2010, 17:35

Re: Održavanje mašinica

Post Postao/la MAD JAX » 02 sij 2014, 20:08

Ok. bude..

jedna veoma korisna info za čišćenje unutrašnjosti, ja koristim uljani razređivač. Isto važi i za ispiranje ležajeva.
...

Avatar
zlaja
Nobelovac
Postovi: 4842
Pridružen/a: 17 sij 2007, 20:39

Re: Održavanje mašinica

Post Postao/la zlaja » 02 sij 2014, 20:55

Prije 4- 5 godina Dam izbacuje novu finessu. To je bila legendarna mašinka kod stari blinkeraša i zvala se -BLINKERICA- da se zna zašto služi...Mene je to navelo da sinu kupim novu finessu jer i ja sam počinjao da pecam sa dam-ovkama pa zašto nebi i mali. E sad ova nova finessa je bila osmišljena u toj nekoj nižoj srednjoj klasi , sa grafitnim kućištem i dostupnom cijenom da zadovolji vikend korisnika...
Osovina, matica i sigurnosni šaraš na rotoru
slika

Frikovi iz dam-a su za grafitna kućišta osmislili ojačane frejmove-okvire sa ukrasnim dodacima da bi što jače spregnuli kućište,okvir drži jedan šarafić i na drugoj strani klasične spojke
slika


Unutrašnjost mašinice ne pokazuje znakove zamora,pogonski sklop je sasvim okej,zubi okej, S sistem ko nov...malo čišenja,masti,ulja...
slika
Veliki ležajevi na obe strane osovine tanjirastog zupčanika daju sigurnost u radu
slika

Inače ovaj standarni pogonski sistem sa S sistemom podizanja špule sa još mnogo patenata oko savremeni mašinica za pecanje su smislili inžinjerski frikovi iz DAM-a. Znači sve što možete vidjeti u savremenim daiwa-ma i većinu tog iz savremenog shimano programa je poteklo iz ove dojče kuće...japanski malci su pomalo krali i učili fazone...Tita mi-nije šuplja...Po časopisima se pisalo da ti frikovi sada rade za okumu...
Narodna klasa ove mašinice je morala u nečemu da zakaže...zakazala je u običnoj metalnoj farbi na obodu špule
slika
Gledam kako sad veliki u srednjim klasama ne daju ležaj u roleru, ova ima ...samo dvije kapi ulja i to je to
slika
I evo je spremna za nove školske ferije i raspuste
slika

Avatar
MAD JAX
Prava Štela
Postovi: 102
Pridružen/a: 21 lis 2010, 17:35

Re: Održavanje mašinica

Post Postao/la MAD JAX » 07 sij 2014, 20:29

Eh jos da si se sjetio da izmjeris precnik tanjira .
Vidim da je velicina 30 tj. 100m 0,30 i prenos 1:5. Ovo zadnje zvuci odlicno za tu velicinu.

<ribarcina>

Avatar
angler
Nobelovac
Postovi: 5466
Pridružen/a: 23 lip 2006, 07:49
Lokacija: Pored vode
Kontakt:

Re: Održavanje mašinica

Post Postao/la angler » 07 sij 2014, 21:03

Eh da si se sjetio da nam i ti prikazes jedan detaljan remont neke masinice...

Clavis
Nobelovac
Postovi: 1502
Pridružen/a: 21 stu 2011, 23:00
Lokacija: Plićak

Re: Održavanje mašinica

Post Postao/la Clavis » 07 sij 2014, 21:05

Takva sa sivim kućištem, "silujemo" je i ja i stari...jednom sam je do sad mazao...hvala za tutorial stari morat ću joj dati pažnje dala je i ona meni lijepih trenutaka...

Avatar
zlaja
Nobelovac
Postovi: 4842
Pridružen/a: 17 sij 2007, 20:39

Re: Održavanje mašinica

Post Postao/la zlaja » 07 sij 2014, 21:35

Ma rade bolan ko singerice, volio bi kad bi bilo više raje da tura fotke po ovoj temi jer stvarno je potrebno jednom godišnje sredit mašinku, dosta ljudi se boji otvarat...Jasko nemam šubler , mjerio bi,veličina pogonskog je sasvim okej za trojku

Avatar
MAD JAX
Prava Štela
Postovi: 102
Pridružen/a: 21 lis 2010, 17:35

Re: Održavanje mašinica

Post Postao/la MAD JAX » 20 sij 2014, 12:40

DAM Quick a-head 200

Otvorena cisto radi provjere i fotki za ovaj forum ;-)

slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika

<ribarcina>

Avatar
zlaja
Nobelovac
Postovi: 4842
Pridružen/a: 17 sij 2007, 20:39

Re: Održavanje mašinica

Post Postao/la zlaja » 20 sij 2014, 20:43

Lajkam, Dam S sistem sa obostranom stabilizacijom, što bi naši rekli- švabo je to sine :grin:

Avatar
MAD JAX
Prava Štela
Postovi: 102
Pridružen/a: 21 lis 2010, 17:35

Re: Održavanje mašinica

Post Postao/la MAD JAX » 20 sij 2014, 23:01

:grin: ...
Dugo sam se omisljao dal da je uzmem il ne i cini mi se nisam pogrijesio. Tek kada sam je dobio i vidio onu skicu sto dođe u kutiji onda sam skontao zasto joj cijena ne opada. Precnik spule kod ovog modela je citavih 10mm veci nego kod standardnih 30-ca.zabacivanje je cisti merak.
Masina fino radi, ima dobar prenos , snagu.. simpatican dizajn jos samo da potraje.. barem 3-4-5 sezona :grin:

<ribarcina>

Avatar
astoraurora
Nobelovac
Postovi: 1229
Pridružen/a: 04 kol 2008, 23:59
Lokacija: TZ
Kontakt:

Održavanje mašinica

Post Postao/la astoraurora » 26 sij 2014, 23:05


Ako je za neke ribiće kraj sezone, onda je čišćenje i podmazivanje neophodno. Površine koje treba da nose maziva su obično od stalnog okretanja ili klizanja suhe i, ako takve dočekaju proljeće, postoji opasnost da oksidiraju. Oksidacija ubrzava trošenje i samim tim smanjuje upotrebni vijek dijelova, bilo da je riječ o osovini špule, osovini jabučice na ručki, ili unutrašnjim površinama. S obzirom da je špula ili kalem, osnovni dio mašinice, odatle i počinjemo sa čišćenjem.


Špula mora biti očišćena i, ako su najlon ili uprednica stari, treba ih odmah odmotati, da se ležište može dobro očistiti. Pri tome treba obratiti pažnju da nema oštećenja na rubovima preko kojih klizi najlon, a ako ima oštećenja ona se moraju poravnati i ispolirati.

Špule sa kočnicom treba otvoriti, lamele obrisati i prema uputstvu proizvođača ili podmazati, ili ostaviti suhe, a mišljenja sam da ne postoji pouzdana kočnica ako nije podmazana na samim lamelama. Kada smo provjerili rad, kočnica se obavezno mora otpustiti, da lamele ne bi stegli previše. U protivnom se smanjuje njihova osjetljivost, odnosno one gube elastičnost, smanjuje se dužina hoda prilikom podešavanja i gubi kontinuitet normalnog, ravnomjernog kočenja špule. To se odnosi i na zadnje kočnice, koje kočenjem osovine špule dozvoljavaju kontinuirano odmotavanje najlona.

Još jednom moram naglasiti da ne zaboravite da otpustite špulu! Bilo bi dobro da to učinite posle svakog pecanja, a posebno ako mašinica treba da prezimi.


slika


Održavanja prebacivača i vodilice najlona


Svejedno da li prebacujemo najlon rukom ili na potisak ručkom, opruga prebacivača i prebacivač moraju biti dobro podmazani. To ćemo znati ako nema otpora prilikom zatvaranja. U protivnom, najlon neće stići do vodilice , već će se zaustaviti na sastavu žičanog hvatača i nosača vodilice. Ako često namotavamo najlon, nosač vodilice će se usjeći. Čak i nakon popravke prebacivača najlon će uvijek upadati u žlijeb koji je stvorio i oštetiti će se.

Znači, sve mora biti tako podešeno da najlon nesmetano stigne do vodilice. Vodilica mora biti ispravna, bilo da je nerotirajuća (ako imate stari model treba dati da se napravi rotirajuća), ili rotirajuća. Ne smije biti zasječena, jer oštećuje najlon. Ne dajte da vas zavaraju neki "mudri" majstori, koji će isturpijati usječeni dio! Tako se skida sloj otporan na habanje, a osnovni materijal, koji je obično od mesinga, veoma je mek. Čak je i volfram-oksid, što je osnovni materijal kod starih Quickova, podložan usijecanju, a o mesingu i da ne govorimo.

Vodilice treba dobro obrisati i podmazati mekom masti. Ako je vodilica sa ležajem, ona se ne smije podmazivati uljem, jer razlaže mast koju voda ispere, a tada dolazi do blokiranja ležaja, korozije i vodilica prestaje da se vrti, najlon se usijeca i oštećuje je.



Vodite računa o ispravnosti ležajeva


Prebacivač je postavljen na rotoru, a rotor povezan sa (pinion) zupčanikom koji se oslanja na kućište preko ležaja, koji je dovde garancija dobrog rotiranja. Ležaj mora biti ispravan, a to se provjerava prema veličini zazora kada ljuljamo rotor. Kod većine starih modela imamo samo jedan ležaj na rotoru. Ako pri okretanju jako šušti, to je znak da se ležaj raspada i takvi se ležajevi moraju obavezno mijenjati, da ne bi stradali zupčanici.

Kod novih modela moguć je i veći broj ležajeva, što doprinosi mnogo stabilnijem radu rotora, pogotovo ako se između njih nalazi i nepovratni, koji služi kao kočnica rotora. Ležaj se ne smije prati ili čistiti. Najbolje je da mu dodamo samo litijumsku mast.

Nije preporučljivo da otvarate nepovratni ležaj, jer je to veoma osjetljiv sklop, pa obično takvi „majstori“ odlaze poslije u servise po pomoć. Ne smije se podmazivati ni uljem ni mašću, već samo tekućom mašću, najbolje uljanom ili silikonskom.


slika


Svaki valjčić, kojih obično ima šest, potiskuje se minijaturnim oprugama, koje mogu biti izlivene od plastike u sklopu ležišta, valjčića, ili trake u obliku slova "V". One imaju zadatak da spriječe povratno okretanje.

Ako dože do proklizavanja u nazad, to ne znači da je mašinica završila karijeru, ali nemojte sami otvarati nepovratni ležaj, već odnesite mašinicu u servis!


Mehanizam pokretanja ili okretanja rotora


Da li je mašinica dobro podmazana, moramo se zapitati već prilikom kupovine. U današnjoj hiperprodukciji nitko nema vremena da podmaže zupčanike kada sklapa mašinice u tvornici. To ne rade čak ni neki renomirani proizvođači. Kada je budete podmazivali nemojte da natrpate puno kućište mašću. Jer, mast se veoma brzo svuče sa zuba, veže za obod kućišta i osovinu zupčanika koja je prihvata, ali se ne vraća na dijelove kojima je potrebno podmazivanje.

Zupčanici su pravilno podmazani kada mast pokriva rubove zuba. Kada sklopimo "zube" istisnuti višak masti će biti tu, znači i duže će služiti čemu treba.

Da bismo podmazali rezu kočnice dovoljna je kap ulja i ona će se lakše pomjerati ili pritiskom opruge, ili slobodnom plastičnom ili žičanom polugom koja mora biti blago utegnuta oko tijela osovine zupčanika. Da li je reza omekšala znat će mo ako bešumna kočnica počinje da zuji ili propušta kočnica zupčanika. To je signal za zamjenu poluga.

Osovina zupčanika koja nije prihvaćena u ležaj mora biti zaštićena od ulaska nečistoće, a to se postiže kapicom na otvoru koji se nalazi na suprotnoj strani od ručice.

Ležište osovine zupčanika u novije vrijeme se pravi sa ležajevima - kugličnim ili kliznim. Kuglični se moraju podmazivati mastima za kuglične ležajeve i nikako ih ne treba prati, već samo dodati mast. Klizni su obično od nepoderive plastike, pa zbog toga osovina uvijek strada prije otvora ležišta. Savjetovao bih svima da zamjene takozvane teflonske ležajeve kugličnim, jer se na taj način produžava vijek mašinice bar za 50 posto.


slika


Ako se stvorio zazor, koji se osjeti na ručki i koja se u tom slučaju klima, onda je potrebno na vrijeme obraditi i navući čahuru. Ona će ponovo dovesti zupčanik na normalan pravac. Povećanjem zazora smanjuje se dodirna površina "zuba", pa i pri najmanjem opterećenju može doći do proklizavanja i oštećenja vrhova "zuba". Tada osim zamjene nema drugog rešenja.

Veoma je bitno kakvim mazivima održavate svoju mašinicu. Nemojte nikako koristiti grafitnu, molibdensku ili neku sličnu mast, jer su one namenjene za klizne ležajeve, za rad pod visokim pritiskom. Te masti imaju dodatak grafitnog ili metalnog praha koji troši dijelove i smanjuje vijek mašinice.

Svaka ozbiljna firma osim mašinica ima i mast koja se može kupiti u ribolovnim trgovinama. Ako nema tih maziva, ne preporučujem vam silikonske, litijumske ili biljne masti za mašinicu, odnosno ležajeve.

Zapamtite!

Vodilica najlona se podmazuje često. Ako je bez ležaja koristi se ulje, ako ima ležaj isključivo mast;

Osovina špule se podmazuje uljem, nikako mašću, jer ona koči okretanje rotora;

Zubčanike podmazujemo mašću do visine "zuba";

Lamele kočnice podmazujemo prema uputsvu proizvođača;

Osovinu jabučice ručke najbolje je podmazati tekućom mašću, a ako je nije moguće odvojiti, treba špricom ubrizgati ulje u otvor na njenom čelu.
FACEBOOK - FeederTeamTZ Astor

Odgovori

Natrag na “Štapovi i mašinice”