5. DAN Bratislawa 1867. rkm - Gabičkovo 1819. rkm
Noću je padala kiša, pa puhao vjetar, pa opet kiša i tako redom. Ohrabrivalo me loše kišovito vrijeme, Daljnji put kojim bi trebali ploviti vodi nas preko dvije velike ogromen hidrocentrale na rijeci. Prije prve i između prve i druge hidrocentrale, rijeka je široka oko 6 km. Kada ne pada kiša, na tome dijelu rijeke pušu jako vjetrovi koji vrlo često mnogima na regati nisu dozvoljavali plovidbu, već su morali kopnenim putom zaobilaziti te prostore.
U kampu od ranoga jutra počinje živost. Prvo se spremaju doručki, a potom spremaju stvari, ruše šatori i polazi se na plovidbu. Nevolje s vjetrom koje se mogu očekivati nalažu da se koriste sigurnosni prsluci svima koji plove.
Slijedeći druge, pojedoh doručak, pospremih stvari u kombi pratitelja regate, prijatelja iz Mađarske i krenuh rijekom. Kišica je polako padala, vjetar se malo osjećao, što me hrabrilo, a temperatura zraka se u odnosu na jučerašnji dan bitno smanjila.
Ploveći rijekom gledali smo da jedni druge imamo na vidiku, kako bi im pritekli u pomoć ako bi se dogodilo da najednom počnu puhati jaki vjetrovi i da nekome ugroze plovidbu. Povremeno smo se susretali, malo popričali, popili pićence koje smo imali u kanuima i kajacima i nastavljali bi dalje.
Polako sa strepnjom od jakoga vjetra uplovljavam u riječne širine. Za vjetar sam , kao velika silueta, prava poslastica da na meni pokaže svoju snagu i nemilosrdnost. To sam naročito osjećao prošle godine ploveći kroz Đerdapske klisure gdje sam morao vrlo oprezno uz velika naprezanja savladavati udare vjetrova.
Gledam te širine rijeke ne vjerujući da je tu širina prostora oko 6 km. Kao malo more. Imam sreće, možda na ovome prvome djelu ne bude vjetra. Ako ga bude . . . , ma bolje sada o tome ni ne misliti.
Kiša pada, hladno je, polako veslam oko 7 do 8 km na sat, putem i vjetar pokazuje sebe, pomalo jača. Nezgodno je da mi dolazi izravno sa boka, ali još je podnošljiv. Nije jak i ne moram raditi nikakve manevre osim pojačati zaveslaj sa desnime veslom kako bi održao pravac plovidbe.
Polako veslajući dolazim i do brane prve hidrocentrale. Analiza planova sa oglasne ploče mi sada jako puno pomaže. U svoj toj riječnoj širini, gdje postoji nekoliko brana i hidrocentrala koje tvore prvu "pregradu" Dunava, pronađoh pravo mjesto gdje smo se trebali u određeno vrijeme svi naći, kako bi prevodnicom prošli kroz sustav hidrocentrale na drugu stranu brane.